Praca własna oraz zespołowa w Tillio opiera się na zadaniach, które systematyzują i porządkują codzienną pracę oraz pozwalają delegować poszczególne aktywności i ustalać priorytety.

Zadania to zaplanowane działania przypisane do całych działów lub konkretnych członków zespołu. Obemują wszystkie niezbędne informacje dotyczące działań, które trzeba podjąć, a także potrzebne załączniki oraz komentarze dodane przez uczestników . Wszystko zebrane jest w jednym miejscu, dzięki czemu praca staje się intuicyjna i efektywna.

Tytuł i opis

Każde zadanie rozpocznij od wpisania tytułu, który jest obowiązkowym elementem umożliwiającym jego zapisanie. Zadbaj więc o to, aby tytuły, które przypisujesz zadaniom, były treściwe, czytelne i zawierały kluczowe informacje.

Oprócz dodania tytułu warto również uzupełnić zadanie o dokładny opis, który pozwoli na jeszcze lepszą jego charakterystykę. Dzięki tym dwóm elementom uczestnicy dowiedzą się, na czym polega zadanie, które mają do wykonania.

Elementy zadań - Dodawanie zadania z tytułem i opisem

Tytuł powinien być jak najbardziej treściwy, jednak nie powinien zastępować opisu. Maksymalna liczba znaków w tytule to 180, natomiast minimalna to 3.

Zlecający i uczestnicy zadania

Zlecający zadanie

Dodając zadanie automatycznie stajesz się jego Zlecającym. W każdej chwili możesz jednak zmienić osobę odpowiedzialną za zadanie. Wystarczy, że prawym górnym rogu okna zadania klikniesz na aktualnie przypisanego zlecającego i z listy wybierzesz innego użytkownika. W ten sposób możesz zlecić zadanie w czyimś imieniu.

Elementy zadań - Zmiana zlecającego zadanie

Aby znaleźć na widoku wszystkie zadania, które zleciłeś, skorzystaj z filtru Zlecone zadania w wyszukiwarce.
Uczestnicy zadania

Tillio nie ogranicza przydzielania zadań tylko do jednej osoby, dzięki czemu możesz podzielić odpowiedzialność za ich wykonanie na kilku współpracowników. Domyślnie użytkownik, który dodał zadanie staje się jego uczestnikiem . System wymaga przypisania co najmniej jednego uczestnika.

Kliknij w pole Uczestnicy i wybierz użytkowników, którzy mają do niego dołączyć. Za pomocą jednego kliknięcia na ikonkę możesz dodać do zadania cały dział lub nawet wszystkich współpracowników w firmie. Możesz także szybko usunąć lub dodać siebie do listy przypisanych użytkowników, kliknij ikonkę Odznacz mnie lub Zaznacz mnie .

Elementy zadań - Dodawanie całej firmy do uczestników zadania

Termin wykonania i przypomnienie

Do każdego zadania możesz przypisać termin wykonania oraz ustawić przypomnienie o jego realizacji na dowolny moment. Te funkcje pozwalają na lepsze planowanie czasu pracy oraz zapewniają, że zawsze będziesz pamiętać o ważnych działaniach do wykonania i nie przeoczysz żadnego istotnego zadania.

Ustaw termin wykonania

Dla terminu wykonania możesz ustawić tzw. deadline, czyli konkretną datę, do której należy wykonać zadanie lub przedział czasowy jako zakres dat, w którym zadanie powinno zostać zakończone. Daty możesz wpisywać samodzielnie lub wybrać z kalendarza.

Elementy zadań - Dodawanie terminu wykonania zadania

Jeśli Twoje działania są powtarzalne i powinieneś wykonywać je w regularnych odstępach czasu skorzystaj z zadań cyklicznych .
Ustaw przypomnienie o zadaniu

Jeżeli zadanie jest dla Ciebie szczególnie ważne i nie chcesz o nim zapomnieć, możesz ustawić przypomnienie przy pomocy ikonki . Skorzystaj z dostępnych opcji takich jak np. Za godzinę, Przed końcem dnia, Jutro rano lub samodzielnie wprowadź konkretną datę i godzinę klikając na pole +Wybierz datę. Ustawienie przypomnienia spowoduje otrzymanie powiadomienia w wybranym czasie, dzięki czemu nie zapomnisz o ważnych działaniach do wykonania.

Elementy zadań - Dodawanie przypomnienia o zadaniu

Jeżeli chcesz dostać przypomnienie przed datą, do której powinieneś wykonać zadanie ustaw termin wykonania dla zadania i wybierz opcje Przed terminem.

Grupa, status i czas na wykonanie

Niektóre elementy zadania, takie jak grupa, status czy czas na wykonanie, są widoczne tylko dla uczestników zadania - są to pola indywidualne, które każdy uczestnik może edytować i dostosować do swoich potrzeb.

Grupa zadania

Dodaj grupę do zadania, by odpowiednio je skategoryzować i jeszcze lepiej zorganizować swoją pracę. Aby przypisać lub edytować grupę, kliknij pole Grupa zadania i wybierzesz odpowiednią pozycję z listy rozwijanej.

Elementy zadań - Edycja grupy zadania

W oknie Edycji grup zadań możesz również wybrać dowolną grupę, do której będą automatycznie przekazywane zadania zlecone przez innych użytkowników.
Status zadania

Śledź postęp pracy nad zadaniem , dzięki statusom . Każde rozpoczęte zadanie ma automatycznie przypisany status Niewykonane. Zmieniaj go w zależności od etapu, na jakim aktualnie jesteś, dzięki czemu łatwiej ocenisz postęp pracy – swój oraz członków Twojego zespołu.

Elementy zadań - Zmiana statusu zadania

Każdy z uczestników może korzystać ze statusów systemowych, których lista może być rozszerzana z poziomu ustawień dla Modułu Zadania.
Czas na wykonanie zadania

Możliwość ustawienia dowolnego czasu potrzebnego na wykonanie konkretnego zadania, możesz dostosować harmonogram pracy do swoich preferencji i możliwości, co przyczynia się do bardziej efektywnego zarządzania czasem i realizacji zadań.

Elementy zadań - Dodawanie czasu na wykonanie zadania

Tagi i priorytet

Korzystaj z wszystkich opcji systemu Tillio, które pozwolą na jak najlepsze skategoryzowanie Twoich zadań. Możesz je oznaczać tagami, a także określać ich priorytety.

Dodaj tagi

Dodając tagi, możesz skorzystać z tagów systemowych oraz tagów prywatnych. Dzięki nim będziesz mógł wizualnie organizować zadania na swoim widoku oraz w łatwy sposób filtrować wszystkie związane z tą samą tematyką. Wystarczy, że klikniesz w pole Tagi i wybierzesz dowolne z listy. Maksymalnie do jednego zadania możesz dodać 20 tagów.

  • Tagi ogólne to tagi globalnie dostępne dla wszystkich użytkowników systemu, których listę możesz rozszerzać z poziomu ustawień dla Modułu Zadania.
  • Możesz również korzystać ze specjalnych tagów systemowych, które umożliwiają dodatkowe działania na zadaniach. Jednym z charakterystycznych tagów systemowych jest tag typu wydarzenie, który umożliwia dodawanie wydarzenia bezpośrednio do zadania.

  • Tagi prywatne to indywidualne tagi, które każdy użytkownik może dodawać według własnych preferencji i do własnego użytku. Kliknij w pole Tagi na zadaniu, a następnie pole Dodaj tag, aby dodać własne tagi.
  • Po dodaniu tagu prywatnego zauważysz ikonkę , dzięki której odróżnisz tagi prywatne od ogólnych.

Elementy zadań - Dodawanie nowego tagu prywatnego

W każdej chwili możesz edytować lub usuwać własne tagi prywatne. Usunięcie tagu spowoduje usunięcie go z każdego zadania, do którego został dodany.
Określ priorytet

Kliknij ikonkę płomienia , aby ustawić priorytet zadania. Priorytety to oznaczenia, które określają jak ważne jest dane zadanie. Pomagają rozpoznać, które zadania mają większe znaczenie i wymagają natychmiastowej uwagi.

Przypisz wysoki priorytet, jeżeli wymaga ono szybkiej uwagi, średni priorytet, jeżeli powinieneś zająć się nim w najbliższym czasie lub pozostaw je bez priorytetu, jeżeli nie musisz się spieszyć z wykonaniem.

Elementy zadań - Ustawianie priorytetu zadania

Komunikacja przez komentarze

Kiedy zadanie zostanie dodane, wszyscy uczestnicy będą mogli komunikować się za pośrednictwem komentarzy . Dzięki komentarzom praca przebiega sprawniej, a cała komunikacja dotycząca zadania zebrana jest w jednym miejscu.

Najważniejsze funkcje komentarzy:
  • Tworzenie i edycja komentarzy
  • Dodawaj swoje komentarze i odpowiadaj na wiadomości innych. Wystarczy, że wpiszesz treść w oknie komentarzy, którą możesz modyfikować za pomocą narzędzi edytora tekstu, a następnie klikniesz enter lub wyślij.

    Jeżeli chcesz dopisać treść dla komentarza, który został już dodany w każdej chwili możesz go edytować. Kliknij ikonkę i zapisz wprowadzone zmiany.

    Elementy zadań - Dodawanie i edycja komenatrza

    Jeśli chcesz zobaczyć historię edycji komentarza, kliknij na komentarzu i wybierz opcję Pokaż historię zmian. Ta funkcja pozwala na łatwe odzyskanie wcześniej wprowadzonej treści.
  • Oznaczanie użytkowników z @
  • Oznaczaj innych uczestników zadania wykorzystując @, aby dostali powiadomienie o tym, że potrzebujesz ich uwagi. Możesz wywołać wszystkich uczestników korzystając z oznaczenia @Uczestnicy zadania lub oznaczyć jedną konkretną osobę, wpisując jej imię i nazwisko i wybierając użytkownika z listy podpowiedzi.

    Elementy zadań - Wywoływanie użytkowników w komentarzu

    W przypadku zadań projektowych masz dodatkową możliwość wywołania - @Uczestnicy projektu. Wtedy każda osoba będąca uczestnikiem projektu dostanie powiadomienie o nowym komentarzu.
  • Odpowiedzi na komentarze
  • Odpowiadaj bezpośrednio na komentarze innych użytkowników używając funkcji Odpowiedz . Dzięki odpowiedziom Twoje komentarze będą lepiej zorganizowane, co pozwoli na łatwiejszy dostęp do konkretnych informacji i sprawniejsze śledzenie rozmowy.

    Ponadto, w każdej chwili możesz przejrzeć historię wszystkich odpowiedzi na komentarz. Kliknij opcję Zobacz konwersację, znajdującą się pod trzema kropkami w prawym górnym rogu komentarza głównego, a na widoku pojawi się okno z odpowiedziami do niego.

    Elementy zadań - Odpowiadanie na komentarz

    Właścicel komentarza, do którego dodałeś odpowiedź dostanie powiadomienie o nowej wiadomości.
  • Powiadomienia o komentarzach
  • Przy pomocy ikonek oraz możesz włączać lub wyłączać powiadomienia o nowych komentarzach. Dzięki włączonym powiadomieniom, użytkownik dostaje informacje o każdym nowym komentarzu dodanym pod konkretnym zadaniem. Nie ma potrzeby dodatkowego wywołania wybranej osoby przez @.

    Elementy zadań - Włączenie powiadomień o komentarzach

    Funkcja włączania i wyłączania powiadomień o komentarzach dostępna jest tylko dla uczestników zadania.
  • Wyróżnianie nowych komentarzy
  • Nowe komentarze w zadaniu, których jeszcze nie widziałeś, będą oddzielone od pozostałych podświetloną linią z datą dodania. Kiedy liczba komentarzy się zwiększy, na widoku pozostanie jedynie 5 ostatnich, a pozostałe będziesz mógł wyświetlić, klikając opcję Pokaż wcześniejsze komentarze. Dzięki temu łatwo zorientujesz się, które komentarze są najnowsze i od którego momentu powinieneś nadrobić konwersację.

    Elementy zadań - Oznaczenie nowych komentarzy w zadaniu

    Na widoku tabelarycznym oraz kanban dla zadań z nowymi komentarzami, ikonka Ilość komentarzy zmieni się z szarej na niebieską.
  • Dodawanie załączników do komentarzy
  • Do swojego komentarza możesz również dodać załącznik. Wystarczy, że klikniesz ikonkę podczas dodawania lub edycji komentarza. Dołączone pliki będą automatycznie powiązane z zadaniem i widoczne w zakładce Załączniki.

    Elementy zadań - Dodawanie załącznika do komentarza

    Pliki graficzne możesz wrzucić do komentarza także poprzez skopiowanie i wklejenie. Jednak obrazki dodane w ten sposób nie będą automatycznie uwzględniane w załącznikach.

Lista zadań

Podczas tworzenia opisu możesz zaplanować również listę zadań. Wystarczy, że klikniesz ikonkę , która znajduje się na pasku narzędzi edytora tekstu. W ten sposób będziesz mógł podzielić pracę na mniejsze części i przydzielić poszczególne elementy zadania do konkretnych użytkowników.

Tworząc listę kontrolną dla zadania, możesz przypisać konkretnych uczestników do poszczególnych jej części. Wystarczy, że za pomocą znaku @ wywołasz daną osobę przy wybranym polu wyboru. Po takim oznaczeniu tylko ta osoba będzie mogła odznaczyć element jako wykonany. W przypadku, gdy wywoływany przez Ciebie użytkownik nie był jeszcze uczestnikiem zadania, zostanie do niego automatycznie dodany.

Elementy zadań - Dodawanie listy zadań w opisie

Jako właściciel zadania masz możliwość zaznaczania i odznaczania pól wyboru przypisanych do innych uczestników.

Załączniki

Do każdego zadania możesz dołączyć pliki poprzez przesłanie ich z dysku lub przeciągnięcie i upuszczenie w odpowiednie pole w zakładce Załączniki . Dzięki załącznikom potrzebne dokumenty są dostępne w jednym miejscu.

Dla pliku graficznego, wideo lub tekstowego możesz skorzystać z opcji szybkiego podglądu klikając na niego, dzięki czemu szybko sprawdzisz jego zawartość. Każdy załącznik możesz również pobrać na swój komputer oraz skopiować link do pobrania .

W każdej chwili możesz też usunąć swój załącznik, gdy będzie niepotrzebny lub zechcesz go podmienić na inny, wystarczy, że klikniesz na przycisk Usuń .

Elementy zadań - Dodawanie załącznika do zadania

Załącznik możesz dodać nie tylko do całego zadania, ale również do komentarza. Gdy to zrobisz zostanie on automatycznie powiązany z zadaniem i pojawi się w zakładce Załączniki.

Historia zadania

Wszystkie wprowadzane zmiany w ramach zadania są rejestrowane i zapisywane w zakładce Historia , dzięki której możesz prześledzić wszystkie działania wykonywane na zadaniu na przestrzeni czasu oraz zidentyfikować, kto je wprowadził. Historia monitoruje każdą aktualizację, która została dokonana dla każdego elementu zadania.

Elementy zadań - Widok zakładki z historią zadania

W zakładce Historia znajdziesz dodatkowo możliwość filtrowania informacji o zmianach wprowadzonych w zadaniu. Kliknij na ikonkę , a pojawią się dwie opcje, po których możesz filtrować: Użytkownik, który wprowadził zmianę oraz zakres dat, w którym poszukiwana zmiana została wprowadzona.