Uprawnienia i dostępy w systemie pozwalają na zarządzanie, jakie informacje i funkcje są dostępne dla różnych użytkowników. Dzięki nim możesz skonfigurować, które elementy będą dostępne dla poszczególnych osób i jakie operacje będą mogli na nich wykonać. Zdefiniowanie uprawnień i dostępów pozwoli ci zapewnić bezpieczeństwo i poufność informacji.

Uprawnienie czy dostęp

Dodaj uprawnienie użytkownikowi lub roli, gdy chcesz określić jakie operacje będzie mógł wykonać w Systemie. Nadaj dostęp wtedy, gdy Twoim celem jest umożliwienie użytkownikowi korzystania z konkretnych danych.

Dostępy Uprawnienia
Dostęp jest praktycznym pozwoleniem na korzystanie z konkretnych części systemu i jest przyznawany lub ograniczany w zależności od Twojej roli i potrzeb. Uprawnienie określa, co można zrobić w systemie oraz jakie czynności są dozwolone dla użytkownika lub roli.

Rodzaje uprawnień

Uprawnienia pozwolą Ci kontrolować dostęp użytkowników do konkretnych funkcji, modułów i informacji. Dzięki nim będziesz mógł zapewnić bezpieczeństwo danych oraz dostosować uprawnienia do ról i odpowiedzialności użytkowników.

LISTA PODSTAWOWYCH UPRAWNIEŃ
ADMINISTRATOR Posiada pełny dostęp do zarządzania danym modułem. Może podglądać, edytować i usuwać elementy zarówno swoje, jak i innych użytkowników.
USUWANIE WŁASNYCHUmożliwia usuwanie elementów, których użytkownik jest właścicielem.
EDYCJAPozwala na edycję elementów, których właścicielami są inni użytkownicy.
PODGLĄDDaje możliwość podglądu elementów dodanych przez innych użytkowników.
DODATKOWE UPRAWNIENIA
SUPERADMINISTRATORSuper Administrator posiada nieograniczone możliwości i pełną kontrolę nad systemem. Nie ma żadnych ograniczeń w zakresie uprawnień, a w tym zarządzania elementami i funkcjami systemu.
EKSPORT DANYCHPozwala na wyeksportowanie danych dotyczących kontrahentów, kontaktów i szans sprzedaży w celu dalszego przetwarzania lub analizy.
UPRAWNIENIA OGRANICZAJĄCE
BRAK PODGLĄDU DLA WSZYSTKICH USŁUG Uprawnienia ograniczające w przeciwieństwie do pozostałych uprawnień nie rozszerzają możliwości tylko ograniczają dostęp do określonych zasobów systemu.
BRAK PODGLĄDU DLA UŻYTKOWNIKÓW

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Zarówno Podgląd jak i Uprawnienia ograniczające wpływają nie tylko na możliwości użytkownika, ale również na jego dostęp do danych - rozszerzając go lub ograniczając. Pozostałe uprawnienia dają możliwość wykonywania operacji na elementach, do których użytkownik posiada dostęp.

Zarządzanie dostępem

Dostępy w systemie dotyczą możliwości korzystania z konkretnych elementów systemu. Dostosuj je tak, aby odpowiadały roli, które pełnią poszczególne osoby w firmie.

Istnieje kilka sposobów przyznawania dostępu:

  • Dostęp do modułu - dostęp do konkretnych elementów będziesz miał tylko wtedy, gdy masz dostęp do modułu, w którym się znajdują.
  • Bezpośredni dostęp - do niektórych elementów np. kontrahenta, szansy sprzedaży czy kontaktu możesz uzyskać dostęp poprzez przyznanie go bezpośrednio na nim.
  • Opiekun lub właściciel- jeśli pełnisz rolę opiekuna lub jesteś właścicielem, automatycznie masz dostęp do określonych elementów oraz możesz je edytować.
  • Uczestnik- jeśli bierzesz udział np. w zadaniu lub projekcie będziesz miał możliwość podglądu ich elementów.
  • Aby mieć możliwość edycji elementu, w którym uczestniczysz musisz posiadać uprawnienie Edycji.
  • Lider - dzięki przydzieleniu liderowi zespołu, uzyskujesz dostęp do wszystkich elementów, do których mają dostęp użytkownicy z jego zespołu.