Dostosuj proces sprzedaży w swojej firmie dodając spersonalizowane lejki sprzedaży. Definiując je odpowiednio – zgodnie ze specyfiką swojej branży, będziesz mógł skuteczniej zarządzać szansami sprzedaży i zwiększyć efektywność swoich działań.

Przejdź do Modułu System, a następnie do zakładki Ustawień. Kliknij sekcję Moduły i wybierz Zarządzaj modułem Szanse sprzedaży, a następnie zacznij definiować lejki w zakładce Ustawienia.

Dodawaj lejki sprzedażowe

Dobrze zdefiniowane etapy lejka pomogą przejść proces sprzedaży z dużym prawdopodobieństwem finalizacji transakcji. W panelu edycji lejków dodaj poszczególne fazy, dopasowane do charakteru Twoich usług.

Dodanie lejka sprzedaży

Utwórz nowy lejek klikając ikonkę po prawej stronie nad widokiem listy wszystkich lejków. System automatycznie przeniesie kursor do pola +Dodaj, możesz więc od razu zacząć wpisywać nazwę, po czym wciśnij lub Enter.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

  • Aby dodać nowy lejek musisz mu przypisać co najmniej 2 etapy. Dopóki ten warunek nie będzie spełniony, dodane lejki nie pojawią się na liście do wyboru w Module Szans sprzedaży.
  • Pamiętaj o możliwości ustawienia kolejności lejków na liście, dzięki czemu ustalona struktura zostanie zachowana podczas wyboru zmiany lejka na widoku kanban dla szans oraz dodawania szansy sprzedaży.
Dodawanie etapów lejka sprzedaży

Po nadaniu odpowiedniej nazwy, przejdź do finalizacji procesu tworzenia lejka, określając dla niego etapy. Aby to zrobić, w polu wybranego lejka, wciśnij ikonkę i uzupełnij niezbędne informacje dotyczące nazwy i prawdopodobieństwa zakończenia transakcji na danym etapie. Dodatkowo możesz dostosować kolor lejka poprzez kliknięcie ikonnki kolorowego kółka po lewej stronie pola z nazwą.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

  • Dodane etapy możesz ustawiać na liście w dowolnej kolejności, w jakiej mają być wyświetlane na widoku lejka.
  • W każdej chwili szybko edytujesz dodane etapy lub je usuniesz za pomocą ikonek oraz . Pamiętaj jednak, że możesz usunąć jedynie te lejki i etapy, na których nie znajduje się żadna szansa.
Edytuj dostępy

Jeśli nie chcesz, aby każdy z Twojego zespołu miał wgląd do danego lejka sprzedaży, możesz ograniczyć do niego dostęp. Kliknij w ikonkę , a po otwarciu okna z działami i należącymi do nich użytkownikami, wybierz osoby, którym chcesz udostępnić wybrany lejek.

W zakładce Role możesz również ustalić, aby użytkownicy posiadający określone role w systemie mieli dostęp do konkretnego lejka. Wystarczy użyć przycisku przełącznika przy odpowiedniej roli. Jeśli zdecydujesz się ograniczyć dostęp dla użytkowników, ikonka kłódki będzie zamknięta .

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Pamiętaj, że jednym kliknięciem w ikonkę możesz od razu zaznaczyć wszystkich użytkowników lub za pomocą tylko siebie.
Status lejka

Dostosuj proces sprzedaży, ustawiając status lejka na aktywny lub nieaktywny. Dezaktywacja statusu sprawi, że nie będzie on wyświetlany na widoku kanban dla szans. Aby zmienić status dla lejka, kliknij ikonkę dostępną po prawej stronie pola z jego nazwą i wybierz odpowiedni.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

W przypadku dezaktywacji lejka sprzedaży, znajdujące się na nim szanse znikną z widoku kanban – będą wówczas wyświetlane na liście widoku tabelarycznego.

Ustawiaj alarm na szansie

W panelu edycji lejków sprzedaży możesz ustawiać alarmy dla konkretnych etapów. Proces ten polega na określeniu czasu, po którym otrzymasz powiadomienie wraz z automatycznie dodanym zadaniem o tytule zawierającym nazwę szansy oraz "wymaga Twojej uwagi". Dzięki tej funkcji zyskasz większą kontrolę nad cyklem sprzedaży, szczególnie nad szansami, które potrzebują dodatkowej uwagi na konkretnym etapie, aby ich nie przegapić.

Aby ustawić alarm dla szans, rozwiń etapy dla lejka , a następnie przechodząc do edycji wybranego, w polu Alarm wpisz liczbę dni, po których system powiadomi Cię o braku działań na danej szansie.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

  • Jeśli szansa sprzedaży pozostanie na danym etapie dłużej, niż czas ustawiony dla alarmu, na karcie kanban szansy pojawi się ikonka informująca, od ilu dni jest ona na określonym etapie.
  • W opisie automatycznie dodanego zadania znajdziesz aktywny link do szansy sprzedażowej wymagającej Twojej uwagi i dodatkowo pojawi się pole Szanse sprzedaży z informacją o jej nazwie, terminie i etapie.