Ustawienia dla projektów pozwolą na szczegółowe dostosowanie modułu i zarządzanie Twoimi preferencjami. Możesz zaktualizować statusy projektu, przypisane do niego role, czy aktywować lub dezaktywować cały moduł projekty w zależności od Twoich potrzeb. Aktualizuj statusy na bieżąco i wybierz domyślny, aby realizować pracę w organizacji jeszcze sprawniej.
Dodawaj statusy dla projektów
Definiuj i dodawaj statusy według własnych potrzeb, a pomogą Ci określić na jakim etapie znajduje się realizacja Twoich projektów oraz w prosty sposób ułatwią koordynację pracy w zespole. Możesz przykładowo tworzyć statusy odpowiadające etapowi realizacji np. nowy, w trakcie, wykonany, czy też dostosować je do konkretnych standardów Twojej organizacji.
- Aby jeszcze lepiej wyróżnić dodane statusy dla projektów, zdefiniuj dla nich kolor. Wystarczy, że klikniesz w kółko obok jego nazwy i wybierzesz odpowiadającą barwę.
- W polu z nazwą każdego statusu zauważysz w nawiasie liczbę, która odpowiada ilości projektów, do których zostały przypisane. Dzięki temu z łatwością sprawdzisz, który ze statusów jest najczęściej używany oraz zweryfikujesz przydatność pozostałych.
Edytuj i usuwaj statusy projektów
W przypadku, gdy utworzony przez Ciebie status nie jest już więcej potrzebny lub omyłkowo wprowadziłeś źle jego nazwę – usuń go lub wyedytuj. Statusy możesz dowolnie modyfikować i usuwać, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Dzięki temu będziesz miał pewność, że informacje o statusie projektu zawsze będą aktualne.
Edycja statusu dla projektu
Jeżeli chcesz edytować status wystarczy, że najedziesz na niego kursorem i naciśniesz ikonkę . Wpisz nową lub zmień dotychczasową nazwę statusu, kiedy okaże się nieaktualna. Możesz też zdefiniować jego kolor klikając w kolorowe kółko znajdujące się po lewej stronie.
Usuwanie statusu dla projektu
Jeżeli status okazał się niepotrzebny, możesz go sprawnie usunąć. Najedź kursorem na odpowiedni kafelek i naciśnij ikonkę . Po tym kroku system zapyta się, czy rzeczywiście chcesz go usunąć, dlatego przemyśl swoją decyzję, ponieważ ona nieodwracalna.
Po usunięciu statusu, każdy projekt, do którego był przypisany otrzyma status domyślny. Dzięki temu masz pewność, że projekty mają przypisane odpowiedne statusy, które ułatwią Ci zarządzanie procesami w organizacji.
Status domyślny dla projektów
Domyślny status dla projektu ustawiony zostanie automatycznie dla każdego nowo utworzonego projektu. Zazwyczaj jest to status początkowy, dzięki któremu od razu będziesz wiedział, że projekt jest w trakcie planowania lub realizacji.
Aby ustawić domyślny status przejdź do listy dostępnych statusów dla projektów. Zaznacz odpowiednie pole wyboru przy statusie, który chcesz ustawić jako domyślny.
Przekazywanie zadań z określonym statusem
System umożliwia Ci włączenie i wyłączenie dodatkowej funkcji dla statusów – przekazywanie zadań do Modułu Zadania, która pozwoli na zachowanie porządku w codziennej pracy.
Przykładowo: Status W trakcie ma aktywną funkcję przekazywania zadań do Modułu Zadania – oznacza to, że zadania z każdego projektu z przypisanym statusem W trakcie, zauważysz nie tylko w Module Projekty, ale również na widokach dla zadań w Module Zadania.
Funkcję możesz w łatwy sposób aktywować i dezaktywować, poprzez kliknięcie w ikonkę . Od tej pory zadania z projektu określonego odpowiednim statusem pojawią się w Module Zadania lub przestaną być w nim widoczne.