Widok kontaktów pozwala na łatwe zarządzanie i przeglądanie ich w Twojej bazie danych. Wyświetlane są w formie listy w tabeli, którą możesz indywidualnie dostosować, w zależności od swoich potrzeb. Dzięki niej łatwo wyszukasz niezbędne informacje o kontaktach, do których masz dostęp. Przyśpiesz procesy biznesowe w firmie poprzez systematyczne aktualizowanie danych kontaktowych oraz funkcję filtrowania i sortowania kontaktów.

Na widoku kontaktów masz również możliwość wyeksportowania danych o kontaktach, co pozwoli na ich bardziej precyzyjne przetwarzanie oraz umożliwi przeniesienie poza system Tillio. Możesz także skorzystać z grupowych akcji, które pomogą Ci zaoszczędzić czas w pracy.

Moje i Wszystkie kontakty

Kontakty podzielone są na dwie zakładki: Moje kontakty oraz Wszystkie kontakty, które znajdziesz pod górnym panelem.

Moje kontakty

Po kliknięciu w tę sekcję wyświetli się lista kontaktów, których jesteś opiekunem. Widok tabelaryczny pozwoli Ci na przejrzyste i intuicyjne zarządzanie nimi. W ten sposób wszystkie ważne informacje dotyczące swoich kontaktów znajdziesz w jednym miejscu.

Wybierz interesujący Cię kontakt, klikając na właściwe imię i nazwisko, aby przeglądać lub edytować jego dane – w celu ich uzupełnienia lub aktualizacji.

Wszystkie kontakty

W zakładce Wszystkie kontakty zauważysz listę wszystkich kontaktów zapisanych w systemie, do których masz dostęp. Dzięki temu możesz korzystać z ogólnej bazy danych osób kontaktowych reprezentujących potencjalnych klientów i prowadzić z nimi bezpośrednie działania biznesowe, a uporządkowana lista kontaktów pozwoli Ci jeszcze efektywniej zarządzać swoją pracą.

  • Adres e-mail wybranego kontaktu w tabeli jest aktywnym linkiem, po kliknięciu którego zostaniesz automatycznie przekierowany do okna tworzenia nowej wiadomości e-mail do danej osoby kontaktowej. Pozwoli Ci to usprawnić codzienną pracę.
  • Najeżdżając kursorem na wybrany adres e-mail, zauważysz obok niego ikonkę – kliknij w nią, aby skopiować link z adresem mailowym do schowka i wykorzystać zgodnie z aktualną potrzebą.

Grupowe akcje na kontaktach

Grupowe akcje pozwolą na usprawnienie Twojej pracy. Wykorzystując tę funkcję, możesz zarządzać wieloma kontaktami w jednym momencie, wybierając dla nich ten sam rodzaj edycji. Wystarczy, że zaznaczysz kilka pozycji i wybierzesz dla nich działanie według własnych potrzeb. Zaznacz pole wyboru przy wybranych kontaktach i skorzystaj z jednej z dostępnych akcji:

  • Edytuj opiekuna - po wybraniu tej funkcji, system wyświetli okno z listą użytkowników, z której możesz wybrać nowego opiekuna dla wszystkich zaznaczonych kontaktów.
  • Skopiuj link - po kliknięciu w tę akcję, system wygeneruje link dla zaznaczonych kontaktów i umożliwi skopiowanie każdego z osobna do schowka, które następnie możesz wkleić w innym miejscu.
  • Edytuj status - kliknij w ikonkę , a następnie wybierz opcję edycji statusu, dzięki której możesz zmienić status wybranych kontaktów na aktywny lub nieaktywny.
  • Pamiętaj, że po zmianie statusu na nieaktywny kontakt przestanie być widoczny w tabeli, ponieważ domyślnie wyświetlane są aktywne rekordy. Aby go wyświetlić, wystarczy zmienić ustawienia filtra klikając w przycisk Status, którego znajdziesz w lewym górnym rogu nad listą kontaktów.
  • Dodaj kontrahenta do kontaktów - rozwiń ikonkę , aby wybrać tę funkcję, dzięki której możesz przypisać kontrahenta z listy sugestii dla określonych kontaktów.

Wykorzystuj funkcję grupowe akcje, aby zaoszczędzić czas i w łatwiejszy sposób zarządzać informacjami przypisanymi do kontaktów.

Pamiętaj, że za pomocą jednego kliknięcia możesz zaznaczyć wszystkie kontakty widoczne na stronie, dla których chcesz wykonać jednocześnie te same działanie. W tym celu zaznacz pole wyboru znajdujące się obok nagłówka z imieniem i nazwiskiem.

Dostosuj widok danych w tabeli

W Tillio skonfigurujesz widok tabeli kontaktów, tak aby wyświetlane informacje odpowiadały Twoim potrzebom, stylowi pracy czy wymaganiom biznesowym.

Elementy kontaktów

Dostosuj elementy, które chcesz widzieć na swojej liście kontaktów. W ten sposób łatwiej znajdziesz potrzebne informacje na ich temat i przyśpieszysz swoją pracę. Przejdź do ustawień widoku za pomocą ikonki i w opcji Dostosuj wybierz interesujące Cię dane, które będą wyświetlane w tabeli. Możesz je aktywować i dezaktywować klikając na przycisk przełącznika – znajdziesz go obok wybranego przez siebie elementu

Na widoku kontaktów w tabeli znajdziesz podstawowe informacje, które są domyślnie włączone, takie jak:

  • imię/nazwisko - ułatwią Ci identyfikację kontaktu,
  • stanowisko - oznaczające funkcję, którą pełni osoba kontaktowa w swojej organizacji,
  • telefon - główny numer telefonu, dzięki któremu skontaktujesz się z daną osobą,
  • email - to podstawowy mail do kontaktu,
  • ostatnia aktywność - wskazuje na datę i godzinę, w której odnotowano ostatnie działania na kontakcie,
  • Pole z ostatnią aktywnością pozostanie puste, jeśli dodając nowy kontakt uzupełniłeś tylko wymagane dane, takie jak telefon lub e-mail oraz imię/nazwa. Każde kolejne działanie na kontakcie będzie przez system uznane za ostatnią aktywność na nim.
  • - dzięki niemu wiesz, czy dany kontakt jest obecnie aktywny i wymaga określonych działań, czy też został dezaktywowany,
  • Pamiętaj, że system domyślnie będzie wyświetlać tylko aktywne kontakty. Aby w tabeli znalazły się dane wszystkich osób kontaktowych, wyłącz filtr status znajdujący się nad tabelą poprzez kliknięcie w .
  • data utworzenia - to konkretna data i godzina, w której utworzono kontakt.

Dodatkowo pod funkcją Dostosuj masz możliwość aktywować inne dane o kontaktach:

  • opiekun - to osoba odpowiedzialna za utrzymanie dobrej relacji z osobą kontaktową,
  • alternatywny telefon - oznaczający awaryjny numer do kontaktu,
  • utworzył - pole informujące o tym, kto utworzył kontakt,
  • ostatnie spotkanie – w tym polu zauważysz konkretną datę i godzinę ostatniego spotkania, w którym brała udział dana osoba kontaktowa,
  • ostatni email - w tym miejscu sprawdzisz datę wysłania ostatniej wiadomości e-mail do kontaktu,
  • ostatnio zmodyfikowany ¬- to pole informujące o dacie i godzinie ostatnich zmian, które zostały wprowadzone podczas edycji kontaktu.
Aktywowanie i ułożenie kolumn

Możesz decydować o tym, które kolumny oraz w jakiej kolejności będą wyświetlane, aby dostosować widok zapewniający szybki dostęp do informacji, których najbardziej potrzebujesz. Kiedy zajdzie taka potrzeba, w celu skonfigurowania widoku tabeli lub zmiany kolejności kolumn wystarczy, że naciśniesz ikonkę , a następnie poprzez wybranie funkcji Dostosuj, będziesz mógł wprowadzić planowane zmiany.

  • Pamiętaj, że kolejność kolumn możesz również ustawić bezpośrednio na widoku tabeli. Wystarczy, że najedziesz kursorem na wybrany nagłówek kolumny, aby po jego lewej stronie pojawiła się ikonka 3 pionowych kropek – chwyć za nią i przesuń kolumnę w preferowane miejsce.
  • Tabelę z kontaktami możesz także dostosować poprzez ustawienie preferowanej ilości pozycji na stronie. Pozwoli Ci to stworzyć spersonalizowany widok i poprawić jego przejrzystość.
Aktywne rekordy na widoku

Dostosuj wyświetlanie kontaktów w tabeli i ustaw ilość rekordów na stronie, w zależności od Twoich potrzeb i preferencji. Ta funkcja pozwoli Ci na poprawienie przejrzystości Twojego widoku. Wystarczy, że naciśniesz na ikonkę , która znajduje się pod tabelą, a następnie rozwiniesz listę i zdecydujesz czy wygodniejsze dla Ciebie będzie wyświetlanie 10, 200, czy nawet 1000 rekordów jednocześnie.

Pamiętaj, że jeśli nie zapiszesz obecnego widoku po wyborze preferowanej ilości wyświetlanych kontaktów na stronie, wówczas po ponownym przejściu na ten widok system przywróci domyślne ustawienia lub poprzedni, zapisany widok.

Zapisz i przywróć widok

W przypadku, gdy wprowadzone przez Ciebie zmiany na widoku tabeli chciałbyś zachować na przyszłość, możesz je zapisać. Będzie to szczególnie przydatna funkcja dla użytkowników, którzy często pracują z powtarzalnymi zestawami danych lub potrzebują szybkiego dostępu do określonych informacji. Dzięki temu przy ponownym skorzystaniu z widoku tabeli kontaktów, jej elementy i dane pozostaną niezmienne do momentu przywrócenia widoku domyślnego.

Zapisując widok zachowasz ustawienia:

  • widoczności, rozmiaru i ułożenia kolumn>,
  • sortowania,
  • ilości rekordów na stronie>.

Pozwoli to na zachowanie przejrzystości widoku kontaktów. Pamiętaj też, że w każdej chwili, kiedy będziesz tego potrzebować możesz przywrócić domyślny widok tabeli – tę funkcję znajdziesz pod ikonką .

Po wprowadzeniu własnych zmian, zapisane zostaną tylko te dotyczące tabeli. Funkcja ta nie będzie jednak dotyczyła wybranych filtrów.

Filtruj i sortuj kontakty

Funkcja sortowania i filtrowania kontaktów> pozwoli Ci na wyświetlenie wybranych danych z listy oraz łatwe wyszukanie kontaktów, które są niezbędne w danym procesie biznesowym lub zadaniu.

Filtrowanie kontaktów

Flirtuj dane, których aktualnie potrzebujesz, aby usprawnić swoją pracę poprzez zoptymalizowanie wyszukiwania oraz uzyskanie szczegółowych wyników. Warto wówczas skorzystać z zastosowania kilku filtrów jednocześnie bez konieczności przeglądania wszystkich danych. Będzie to szczególnie przydatne, kiedy masz dużo kontaktów na liście i chcesz zwiększyć wydajność swojej pracy oraz szybko znaleźć odpowiednie informacje.

Funkcja filtrowania jest domyślnie włączona. Aby ją wyłączyć, wystarczy kliknąć w ikonkę , którą znajdziesz nad tabelą w prawym górnym rogu widoku kontaktów.

  • Jeśli filtrowanie jest włączone, nagłówki kolumn są podświetlone i pojawia się w nich strzałka, która pozwala na rozwinięcie filtrów. W przypadku wyłączenia tej funkcji nagłówki kolumn nie pozwalają na wykonanie żadnych działań.
  • Pełna ikonka informuje o włączonej funkcji, natomiast pusta będzie oznaczać, że filtrowanie nie zostało aktywowane.
Sortowanie kontaktów

Sortuj w sposób, który Ci najbardziej odpowiada, dzięki czemu będziesz mógł ułożyć dane według elementów, które są dla Ciebie istotne. Możesz sortować informacje w porządku rosnącym lub malejącym, co pozwoli na dostosowanie wyświetlania kontaktów, w zależności od Twoich potrzeb. Funkcja ta jest szczególnie przydatna, kiedy chcesz posortować kontakty według określonych priorytetów biznesowych w Twojej organizacji.

Kontakty możesz sortować po nagłówkach widocznych w kolumnach lub za pomocą ikonki , którą znajdziesz po kliknięciu w ikonkę . Wystarczy, że wybierzesz z rozwijanej listy odpowiednią pozycję.

Ustawienia sortowania możesz w łatwy sposób zapisać i zachować na przyszłość poprzez kliknięcie w ikonkę , a następnie wybranie ikonki zapisz obecny widok. Dzięki temu dostosujesz widok w taki sposób, który będzie dla Ciebie odpowiedni.

Wyeksportuj dane o kontaktach

Eksportowanie danych o kontaktach może być przydatne, jeżeli chcesz je przenieść do innej aplikacji, chcesz utworzyć ich kopię zapasową lub potrzebujesz bazy do celów analitycznych. Wówczas w łatwy sposób przeniesiesz dane poza system Tillio.

Wyeksportuj całą tabelę

Wyeksportowanie całej tabeli pozwoli Ci na przetworzenie danych do pliku typu Excel w formacie csv, który możesz przechowywać i używać w dowolnych, innych programach. Wówczas eksport danych będzie dotyczył wszystkich zaznaczonych pól dostępnych pod funkcją Dostosuj.

Aby w szybki sposób eksportować wszystkie dane dotyczące kontaktów, kliknij w ikonkę , a następnie wybierz opcję Wyeksportuj całą tabelę.

Wyeksportuj tabelę z filtrami

Kiedy zależy Ci na tym, aby w wyeksportowanej tabeli zachować konkretne informacje możesz skorzystać z funkcji wyeksportowania tabeli z filtrami. Przy użyciu właściwego filtra, w pobranym pliku będziesz mógł znaleźć jedynie informacje dotyczące szczegółów kontaktów, które Cię interesują. Pozwoli to na bardziej precyzyjne i celowe przetwarzanie danych.

Aby eksportować tylko te dane, które wyszukałeś przy zastosowaniu właściwych filtrów, kliknij w ikonkę , a następnie zastosuj funkcję Wyeksportuj tabelę z filtrami.

Pamiętaj, że w pobranym pliku oprócz filtrów zostaną zachowane także ustawienia sortowania. Dzięki temu potrzebne Ci dane będą od razu odpowiednio poukładane, aby usprawnić Twoją pracę.