Widok tabelaryczny pozwala na przejrzyste i intuicyjne zarządzanie zadaniami w firmie. Dzięki formie tabeli, możesz łatwo filtrować, sortować i grupować zadania czy też dostosować widok ich elementów w tabeli.

Dostosuj widok tabelaryczny

Możesz spersonalizować widok swoich zadań w tabeli i dostosować go do swojego stylu pracy oraz aktualnych potrzeb. W ten sposób łatwiej i szybciej zorganizujesz zadania oraz znajdziesz potrzebne informacje na ich temat. Przejdź do ustawień widoku za pomocą ikonki i w opcji Dostosuj zaznacz elementy, które chcesz mieć widoczne w tabeli. Dostępne są w niej dwa rodzaje pól do oznaczenia – dodatkowe kolumny i ikony.

Elementy zadań w tabeli

Po zalogowaniu do systemu na widoku tabeli dla wszystkich zadań wyświetlane są standardowe, domyślne pozycje: Tagi, Priorytet, Kontrahent / Projekt, Zlecający zadanie, Status, Czas na wykonanie zadania i Termin wykonania.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

W zależności od przypisanego terminu wykonania zadania, w tej kolumnie, przy konkretnych pozycjach pojawi się ikonka informująca o liczbie dni pozostałej na wykonanie zadania.
  • Jeśli upłynął termin zakończenia zadania, wówczas zobaczysz ikonkę , która po najechaniu na nią, pokaże informację ile dni opóźnienia ma konkretne zadanie.
  • Z kolei, gdy zadanie zostanie w pełni wykonane, zauważysz zieloną ikonkę , która poinformuje Cię, że wszyscy wykonali zadanie.

Możesz też aktywować lub dezaktywować dodatkowe pola, takie jak:

  • Data utworzenia – to pole informuje o konkretnej dacie, w której utworzono zadanie.
  • ID zadania – to unikalny numer identyfikacyjny, przypisany do każdego zadania w systemie. ID zadania umożliwia szybkie i łatwe odnalezienie go w systemie.
  • ID zadania będzie dostępne w tabeli w postaci linku. Kliknij na nie, aby skopiować link wybranego zadania do schowka, który możesz udostępniać swoim współpracownikom.
  • Utworzył – pole informujące o tym, kto utworzył zadanie.
  • Wykonano – element dotyczący tabeli w Module Zadań, w tym polu, po zmianie statusu zadania na Wykonane pojawi się data i godzina, w której wykonałeś swoje zadanie.
  • Postęp wykonania zadania – to wskaźnik procentowy, który przedstawiony formie wykresu pokazuje statusy wszystkich uczestników w jednym miejscu i informuje, czy zadanie jest w trakcie realizacji, zostało zakończone lub jest opóźnione. Dzięki niemu możesz łatwo śledzić postęp prac nad konkretnym zadaniem.

Wyświetlaj dodatkowe kolumny dla zadań projektowych

Na widoku tabeli w konkretnych projektach dostępne są także inne elementy, charakterystyczne tylko dla zadań projektowych, które lepiej zobrazują Ci dane zadanie i pozwolą efektywniej nim zarządzać.

Pod funkcją Dostosuj znajdziesz dodatkowe kolumny, takie jak: Projekt, Grupa, Osoby zatwierdzające i Zależności. Ponadto, jeśli Twoje zadanie ma przypisany kamień milowy, wówczas będzie on widoczny w postaci ikonki w kolumnie z tytułem zadania.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Widok ikon dla zadań

Dodatkowo, masz możliwość dostosowania widoku listy zadań graficznie, za pomocą specjalnych ikon znajdujących się w polu z tytułem zadania, które w szybki sposób poinformują Cię o:

  • Ilości załączników sygnalizuje ilość załączonych plików do zadania.
  • Ilości komentarzy – obok ikonki znajduje się zawsze liczba wskazująca na to, ile komentarzy znajduje się w zadaniu.
  • Postępie dla listy zadań – jeśli Twoje zadanie będzie mieć utworzoną wewnętrzną listę zadań, wówczas ikonka będzie powiadamiać o ilości aktualnie wykonanych elementów z listy.
  • Postępie wykonania zadania – dzięki będziesz wiedzieć, ilu uczestników wykonało swoje zadanie i na jakim etapie się ono znajduje.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Pamiętaj, że jeśli w zadaniu pojawi się nowy komentarz ikonka zostanie podświetlona na niebiesko, natomiast szara ikonka oznacza brak nowych komentarzy. Taka funkcja usprawni komunikację w zespole i umożliwi szybką reakcję uczestników zadania na nowe wiadomości.

Zwijaj i rozwijaj elementy

Na widoku tabelarycznym, możesz otwierać i zamykać wszystkie grupy zadań. Wystarczy, że klikniesz ikonkę znajdującą się przy nagłówku z tytułem i wbierzesz jedną z opcji: Otwórz wszystkie grupy lub Zamknij wszystkie grupy

Dodatkowo, w konkretnym projekcie, znajdziesz możliwość zwijania i rozwijania wszystkich podzadań jednym kliknięciem. Ukryj lub pokaż wszystkie poprzez kliknięcie ikonki , a następnie wybranie jednej z funkcji: Otwórz wszystkie podzadania lub Zamknij wszystkie podzadania. Możesz także zwijać i rozwijać tylko wybraną grupę podzadań przy użyciu znajdującej się obok zadania głównego.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Pamiętaj, że zapisując widok zostanie również zachowana funkcja zwinięcia lub rozwinięcia grup dla zadań, dzięki temu możesz dostosować widok listy zadań do aktualnych potrzeb.

Sortuj zadania

Sortuj zadania zwykłe i projektowe, aby usprawnić pracę i ułożyć je zgodnie z danymi, które Cię interesują. Dzięki sortowaniu zadań po kolumnach i w grupach można łatwo znaleźć zadania wymagające pilnej uwagi, a także ułatwi Ci to zarządzanie nimi.

Sortuj zadania po kolumnach

Zadania na liście są sortowane według wartości w kolumnach. Możesz je organizować według różnych kategorii dostępnych w opcji Dostosuj. Kliknij ikonkę , a następnie rozwiń opcję Sortuj i wybierz, po którym elemencie zadania chcesz je posortować.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Pamiętaj, że zadania możesz również sortować po nagłówkach widocznych w tabeli poprzez kliknięcie ikonki , która się przy nich pojawia.
Sortuj zadania w grupach

Domyślnie ustawione jest sortowanie w grupach, dzięki czemu zadania są uporządkowane według przypisanej im grupy. W ten sposób łatwo i szybko znajdziesz potrzebne zadania oraz poprawisz efektywność pracy.

W każdej chwili możesz jednak wyłączyć tę funkcję, aby wyświetlić wszystkie zadania bez podziału na grupy w formie jednej listy zadań. Wystarczy, że klikniesz w i dezaktywujesz opcję Sortuj w grupach. Pamiętaj o zapisaniu widoku, jeśli chcesz zastosować tę funkcję przy ponownym przejściu na widok zadań.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Warto wiedzieć, że funkcja sortowania zadań w grupach jest wyłączona dla lidera, który obserwuje zadania kilku użytkowników jednocześnie oraz dla zleconych zadań. Wynika to z tego, że podział zadań na grupy jest indywidualny dla każdego użytkownika, a każdy z nich może posiadać różne, niepokrywające się ze sobą grupy.

Przenoś zadania

Ułatw sobie pracę i uprość swoje działania przenosząc zadania między grupami bezpośrednio na widoku tabeli. Po najechaniu kursorem na wybrane zadanie, z lewej strony wiersza pojawi się ikonka , za pomocą której chwycisz i przeciągniesz je do docelowej grupy.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Możesz także przenieść kilka zadań jednocześnie. Wystarczy, że zaznaczysz pole wyboru , które pojawi się po najechaniu kursorem na lewy brzeg zadania, przy tych, które chcesz przenieść i chwycisz za przy dowolnym z zadań.

Dodaj grupę z poziomu widoku

Oprócz standardowej możliwości dodania indywidualnej grupy zadań za pomocą ikonki możesz dodać ją bezpośrednio na widoku tabeli. W tym samym miejscu masz też możliwość edycji grupy oraz jej usunięcia po najechaniu kursorem na nazwę grupy. To szybkie i wygodne rozwiązania, które pozwolą Ci lepiej zarządzać grupami i zadaniami w systemie.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Chcąc dodać nową grupę dla zadań pamiętaj o tym, aby była włączona funkcja sortowania w grupach, ponieważ tylko wtedy istnieje możliwość dodania jej z poziomu widoku.

Twórz zadania na widoku

Dodawaj zadania na widoku tabeli

Szybko i sprawnie dodawaj zadania z poziomu widoku tabelarycznego. Wystarczy, że klikniesz w pole +Dodaj, które znajdziesz pod ostatnim zadaniem w danej grupie, uzupełnisz tytuł dla nowego zadania i zatwierdzisz klikając na przycisk Dodaj lub klawisz Enter.

W trakcie dodawania zadania zwykłego oraz projektowego z poziomu widoku, możesz od razu uzupełnić również inne pola poza tytułem, między innymi: tagi, kontrahent czy termin wykonania, a także kamień milowy czy zależności, których kolumny są aktywne na widoku.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Na widoku tabelarycznym dla zadań projektowych możesz także dodawać kolejne podzadania. Warunkiem jest przypisane minimum jedno podzadanie do zadania głównego, ponieważ wtedy pod ostatnim podzadaniem pojawi się wiersz +Dodaj, który możesz uzupełnić.
Edytuj zadania w kolumnach

Edycja zadania z poziomu widoku pozwoli Ci wprowadzić zmiany w zadaniu bezpośrednio w wierszu tabeli, bez konieczności przechodzenia do jego podglądu. Dzięki temu możesz łatwiej i wydajniej zarządzać zadaniami, bez potrzeby przełączania się między oknami.

Możesz wyedytować wszystkie elementy zadania, dla których dostępne są kolumny w Dostosuj. Natomiast polami, których nie zmienisz są te automatycznie generowane przez system, czyli wykonano, zlecający, data utworzenia, ID zadania oraz utworzył.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Pamiętaj, że oprócz dodawania i edycji zadań bezpośrednio na widoku tabeli, możesz je także archiwizować lub usuwać poprzez skorzystanie z grupowych akcji.
Edycja zadań projektowych w tabeli

Elementy, które możesz edytować w tabeli różnią się w zależności od tego, czy pracujesz na zadaniach zwykłych, czy projektowych. Na widoku zadań z projektu możesz dodatkowo formatować takie pola jak: zależności, projekt, grupa, osoby zatwierdzające oraz kamień milowy.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Eksportuj zadania projektowe

Może się zdarzyć, że będziesz potrzebować danych dotyczących zadań w projekcie poza systemem do celów analitycznych, utworzenia kopii zapasowej czy też, aby je przenieść do innej aplikacji.

Możesz w prosty i szybki sposób eksportować dane z tabeli. Wystarczy, że klikniesz w ikonkę , a następnie wybierzesz funkcję Wyeksportuj . Po jej włączeniu pojawi się panel z elementami do pobrania. Dzięki temu możesz wybrać dokładnie takie dane, których będziesz potrzebować. Kliknij przełącznik przy polach, które Cię interesują. Po wyborze odpowiednich elementów wciśnij przycisk Wyeksportuj w prawym dolnym rogu panelu.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Po użyciu tej funkcji dane zadań projektowych zostaną pobrane do pliku typu Excel w formacie csv.

Aby uprościć sobie pracę i zaoszczędzić czas możesz jednym kliknięciem zaznaczyć wszystkie elementy. W ten sposób eksportujesz wszystkie informacje o zadaniach w danym projekcie. Użyj przycisku przełącznika , który znajduje się w prawym górnym rogu panelu. Ponadto u dołu panelu zauważysz włączoną domyślnie opcję eksportowania podzadań – wyłącz ją, jeśli nie potrzebujesz danych, które ich dotyczą.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

  • W pobranym pliku w polach dotyczących zależności zadania: blokowane przez i blokuje, znajdziesz nazwę i ID zadania.
  • Informacje o priorytecie danego zadania będą pobrane i przedstawione w formacie liczbowym, gdzie najwyższy priorytet będzie oznaczony cyfrą 2, średni – 1, a niski 0.
  • W eksportowanym pliku ikona postępu zadania również będzie wyrażona liczbowo – zamiast formy wykresu. Zauważysz w nim, że statusy uczestników zadania przedstawione są ilościowo, np. 1/3 uczestników wykonał zadanie. Natomiast postęp wykonania zadania będzie określał wykonane zadania w sposób procentowy.
Eksportuj dane o wybranych zadaniach projektowych

W przypadku, gdy będziesz potrzebować precyzyjnych informacji, w pierwszej kolejności wyfiltruj interesujące Cię zadania i dopiero wtedy skorzystaj z funkcji eksportu danych. Do tego celu możesz również skorzystać z grupowych akcji – zaznacz odpowiednie zadania w tabeli i wybierz opcję Eksportuj , pozwoli Ci to na pozyskanie danych na temat konkretnych zadań.

Zrzut ekranu widoku osi czasu z ułożonymi zadaniami

Jeżeli chcesz, aby w eksportowanym pliku wybrane przez Ciebie dane były odpowiednio ułożone, warto wcześniej ustalić ich kolejność. Wystarczy przejśc do panelu Dostosuj, chwycić za ikonkę znajdującą się po lewej stronie każdego elementu i przenieść w pożądane miejsce na liście.