Usprawnij proces organizacji i planowania pracy w swojej firmie tworząc projekty , które pozwolą Ci powiązać wiele zadań w jeden cel lub inicjatywę. Organizuj pracę dzieląc się zadaniami z innymi, aby projekty szły zgodnie z planem.
Jak utworzyć projekt
Jeśli masz do wykonania zadania dotyczące konkretnego tematu stwórz projekt. Zaplanuj swoją pracę i realizuj cele, tak abyś razem ze swoim zespołem pracował efektywniej.
Efektywne działania na projektach
W tym module znajdziesz wiele narzędzi, aby efektywnie działać na swoich projektach. Zarządzaj jego poszczególnymi elementami i weryfikuj etapy pracy nad projektem.
- Aby lepiej zorganizować widok wszystkich projektów i dostosować go do własnych potrzeb, możesz stworzyć indywidualne grupy projektowe . Dzięki temu będziesz mógł uporządkować projekty według własnych preferencji i łatwiej nimi zarządzać.
- Sortuj i filtruj swoje projekty, abyś szybko znalazł te, które Cię interesują i utrzymywał porządek na swojej tablicy. Możesz użyć różnych filtrów dostępnych na prawym panelu bocznym lub posortować projekty tematycznie. Jeśli chcesz zachować wybrane filtry, pamiętaj o ich zapisaniu .
- Śledź postęp pracy nad projektem, aby być na bieżąco z realizacją poszczególnych celów. Możesz to zrobić sprawdzając aktualną liczbę zrealizowanych zadań oraz status projektu . Dzięki temu szybko uzyskasz przegląd tego, na jakim etapie obecnie znajduje się Twój projekt.
- Widok kalendarza dla projektów to narzędzie, które pozwala zobaczyć zaplanowane zadania ze wszystkich utworzonych projektów w jednym miejscu. Na tym widoku możesz wyświetlić także podzadania. Dzięki niemu harmonogram działań będzie przejrzysty i pomoże Ci w zarządzaniu zasobami oraz planowaniu pracy.
- W każdym projekcie możesz pracować na osi czasu . To narzędzie służące do planowania i monitorowania postępów nad zadaniami projektowymi w postaci wykresu Gantta, dzięki któremu zobaczysz, jak wszystko układa się w całość. Korzystaj z tego widoku, aby tworzyć plany projektów i efektywniej nimi zarządzać.
- Korzystaj z szablonów dla powtarzalnych projektów. Pozwoli to zaoszczędzić czas, eliminując potrzebę tworzenia wszystkiego od podstaw. Wykorzystanie gotowych struktur i narzędzi umożliwi efektywne wdrażanie kolejnych projektów, poprawiając ich przebieg i rezultaty.
- Po zakończeniu pracy nad projektem, zarchiwizuj go. Pozwoli Ci to przechowywać nieaktualne projekty, których nie chcesz usuwać, utrzymując przy tym porządek na liście obecnych projektych. Pamiętaj, że zarchiwizowane projekty zawsze możesz przywrócić, ponieważ archiwizacja nie skutkuje usunięciem żadnych danych.
Zadanie projektowe
Tworzenie zadań projektowych ma na celu zdefiniowanie konkretnych działań, które przyczynią się do realizacji określonego celu lub inicjatywy. Zadanie projektowe, podobnie jak standardowe zadanie, posiada podstawowe elementy, ale w ramach projektu zyskuje również dodatkowe. Znajdziesz tu takie funkcje jak kamienie milowe czy zależności, które są unikalne dla kontekstu projektu i sprzyjają jego efektywnej realizacji.
Kamienie milowe to kluczowe punkty kontrolne, symbolizujące osiągnięcie istotnego etapu, natomiast zależności definiują relacje i kolejność między zadaniami, co umożliwia precyzyjne planowanie i zarządzanie harmonogramem projektu.
- Podzadania
- Wymagaj zatwierdzenia
- Zależności
- Kamień milowy
Projekt, zadanie czy podzadanie
Projekt, zadanie i podzadanie - każde z nich ma swoje miejsce w zarządzaniu pracą. Projekt to duża inicjatywa wymagająca koordynacji wielu zadań do osiągnięcia określonego celu. Zadanie to konkretne działanie, które można zrealizować w krótkim czasie - od kilku minut do kilku dni roboczych. Podzadania to szczegółowe kroki realizowane w ramach zadania, które pozwalają na jeszcze precyzyjniejsze zarządzanie pracą. Wykorzystując te trzy elementy, utrzymasz przejrzystość i porządek na liście swoich obowiązków.
- Przejdź do wybranego zadania w projekcie.
- Kliknij w pole +Dodaj.
- Wpisz tytuł dla podzadania.
- Kliknij przycisk Dodaj.
- Przejdź do podzadania klikając na jego tytuł i uzupełnij potrzebne dane.