System CRM / Lista zmian / Zmiany Wrzesień 2023
Na skróty:

Aktualizacja Wrzesień 2023

Moduł CRM

nowość

Dodano historię logowania i eksportu danych na widoku kontrahenta.

Od tej pory w systemie dostępna jest nowa funkcja - Logowania dostępu. Umożliwia ona sprawdzenie, kiedy i przez kogo została podjęta próba przejścia do danych kontrahenta oraz czy zakończyła się ona sukcesem. Dodatkowo nowa funkcja informuje o próbach eksportu danych kontrahenta pozwalając sprawdzić, kto i kiedy próbował wyeksportować dane, oraz czy uzyskał do nich dostęp. Dzięki historii logowań masz wgląd w aktywności dotyczące kontrahentów, co pomoże Ci zapewnić bezpieczeństwo ich informacji.

Zrzut ekranu przedstawiający zakładkę 'Logowania dostępu' w edycji kontrahenta.

Aby przejść do historii logowania:

  • Przejdź do edycji wybranego kontrahenta.
  • Kliknij na pole Ustawienia.
  • Wybierz zakładkę Logowania dostępu.
Jak oceniasz tą zmianę?
0
nowość

Umożliwiono powiązanie szansy sprzedaży z aktywnością na widoku kontrahenta.

Od tej pory możesz przypisywać szansę sprzedaży do notatki z poziomu aktywności na kontrahencie. Możesz również edytować szansę i usługę z poziomu notatki na szansie sprzedaży. Dzięki temu usprawnisz swoją codzienną pracę poprzez lepsze zarządzanie danymi na temat sprzedaży.

Zrzut ekranu przedstawiający opcję 'Edytuj szansę sprzedaży' w menu kontekstowym notatki na kontrahencie.

Aby dodać szansę sprzedaży dla wybranej aktywności:

  • Kliknij ikonkę trzech kropek na wybranej notatce.
  • Kliknij Edytuj szansę sprzedaży.
  • Wybierz szansę jaką chcesz przypisać do notatki.
Jak oceniasz tą zmianę?
0
usprawnienie

Umożliwiono bezpośrednią edycję osoby kontaktowej na widoku kontrahenta.

Jak oceniasz tą zmianę?
0
usprawnienie

Umożliwiono zmianę kontrahenta w aktywnościach powiązanych z szansą sprzedaży lub usługą.

Funkcja pozwala na edycję i zmianę kontrahenta w notatce, nawet jeśli jest do niej przypięta szansa sprzedaży lub usługa.

Jak oceniasz tą zmianę?
0

Moduł Zadania

usprawnienie

Usprawniono wyświetlanie komentarzy w widoku zadania.

Zoptymalizowaliśmy widok dla komentarzy, dzięki czemu będziesz widział więcej komentarzy na jednym widoku. Więcej miejsca dla tej sekcji pomoże Ci odnaleźć się w korespondencji z innymi użytkownikami w zadaniu. Od tej pory, gdy komentarzy będzie więcej, zobaczysz tylko te nowe, których jeszcze nie widziałeś lub 5 ostatnich, a pozostałe możesz wyświetlić po kliknięciu na Pokaż wcześniejsze komentarze.

Zrzut ekranu przedstawiający zoptymalizowany widok komentarzy w zadaniu z opcją 'Pokaż wcześniejsze komentarze'.

Jak oceniasz tą zmianę?
0
usprawnienie

Dodano przycisk "Dzisiaj" w bocznym kalendarzu do szybkiego filtrowania zadań.

Jak oceniasz tą zmianę?
0

Moduł Projekty

nowość

[BETA] Dodano możliwość budżetowania projektów.

Dodaliśmy możliwość budżetowania projektów. Nowa funkcjonalność umożliwi ci precyzyjne planowanie i monitorowanie kosztów związanych z projektami. Dzięki niej możesz łatwo tworzyć plany finansowe dla poszczególnych projektów, śledzić wydatki oraz porównywać rzeczywiste koszty z założonymi budżetami.

Kompetencje dla budżetowania projektów

Rozpoczęcie pracy z budżetowaniem wymaga stworzenia kompetencji w ustawieniach systemowych, aby dostosować system do własnych potrzeb i efektywnie korzystać z funkcji budżetowania. Kompetencja w kontekście budżetowania oznacza odpowiednią rolę lub umiejętność użytkownika w projekcie, która jest kluczowa dla skutecznej jego realizacji.

Dane dla kompetencji:

  • Kompetencja - nazwa charakteryzująca nową kompetencję,

  • Koszt wewnętrzny - wydatki związane z zatrudnieniem i utrzymaniem pracownika wewnątrz organizacji,

  • Koszt zewnętrzny - cena, którą klient płaci firmie za usługi pracownika z tą kompetencją,

  • Nadgodziny - mnożnik dla kosztów wewnętrznych i zewnętrznych, dający w efekcie stawkę za nadgodziny pracownika.

  • Dni wolne - mnożnik dla kosztów wewnętrznych i zewnętrznych, dający w efekcie stawkę za dni uznane za wolne, takie jak weekendy czy święta.

Zrzut ekranu przedstawiający ustawienia kompetencji w systemie.

Aby dodać nową kompetecję:

  • Przejdź na System > Ustawienia > Użytkownicy.
  • Kliknij w ikonkę.
  • Nadaj nazwę dla kompetencji.
  • Kliknij Zapisz.
Koszty zewnętrzne i wewnętrzne są automatycznie pobierane z kompetencji systemowych, jednak w każdej chwili możesz je zmienić i dopasować indywidualnie do użytkownika.

Kolejnym krokiem jest przypisanie odpowiednich kompetencji do poszczególnych użytkowników systemu. Dzięki temu użytkownicy mogą mieć zdefiniowane indywidualne koszty, co zapewnia elastyczność i dostosowanie budżetowania do ich konkretnych stawek.

Zrzut ekranu przedstawiający panel edycji użytkownika z przypisywaniem kompetencji.

Aby przypisać kompetencje do użytkownika:

  • Przejdź do edycji wybranego użytkownika.
  • Kliknij w ikonkę.
  • Wybierz kompetencję.
  • Dopasuj indywidualne wartości kosztów dla użytkownika.
  • Kliknij Zapisz.

Uprawnienia dla budżetowania

W ustawieniach systemowych znajdziesz nowe uprawnienia dotyczące budżetowania, które umożliwiają trwałe przypisanie określonych możliwości użytkownikowi. Dzięki nim możesz precyzyjnie kontrolować dostęp do funkcji budżetowania oraz zdefiniować kto może widzieć stawki oraz kompetencje w projektach.

Nowe uprawnienia, które zauważysz to:

  • Podgląd stawek

  • Edycja stawek

  • Podgląd kompetencji

  • Edycja kompetencji

Znajdziesz je wybierając z listy uprawnień grupę Użytkownicy.

  • Dodawanie wycen

  • Administrator wycen

  • Administrator rozliczeń

Znajdziesz je wybierając z listy uprawnień grupę Zadania.

Zrzut ekranu przedstawiający ustawienia uprawnień użytkownika, z wyróżnioną opcją 'Podgląd stawek'.

Aby przypisać użytkownikowi uprawnienie Podgląd stawek:

  • Przejdź na System > Użytkownicy.
  • Przejdź do edycji wybranego użytkownika.
  • Wybierz Uprawnienia i dostępy i przejdź na zakładkę Uprawnienia.
  • Kliknij w niebieskie pole z nazwą modułu i wybierz Użytkownicy.
  • Kliknij na przełącznik w polu Podgląd stawek.
  • Kliknij Zapisz.

Budżetowanie w projekcie

Aby rozpocząć budżetowanie dla projektu aktywuj je za pomocą przełącznika w zakładce Budżet na projekcie. Następnie przypisz kompetencje do uczestników projektu poprzez kliknięcie na + Dodaj kompetencję. Teraz możesz przejść do budżetowania poszczególnych zadań.

Zrzut ekranu przedstawiający zakładkę 'Budżet' w projekcie z opcją włączenia budżetowania i dodawania kompetencji.

Przypisanie kompetencji do uczestników projektu nie jest wymagane, jednak gdy to zrobisz będą one podpowiadane dla użytkowników w trakcie tworzenia wycen i rozliczeń w zadaniu projektowym.

Budżet zadania projektowego

Po aktywowaniu budżetowania dla projektu, można przejść do wprowadzania budżetu dla poszczególnych zadań projektowych, które możesz uzupełnić o wycenę oraz rozliczenie. Stwórz na początek wycenę, która będzie listą kompetencji niezbędnych do wykonania zadania, obejmującą informacje o szacunkowym czasie trwania pracy i kosztach. Następnie uzupełnij zadanie o uczestników, dla których dokonasz rozliczenia i wprowadzisz informacje dotyczące rzeczywistego czasu wykonania zadania, co pozwoli na dokładne monitorowanie efektywności działań, optymalizację zasobów i precyzyjne planowanie przyszłych projektów.

Zrzut ekranu przedstawiający zakładkę 'Budżet' w zadaniu z opcjami tworzenia wyceny.

Aby stworzyć wycenę dla zadania projektowego:

  • Przejdź do wybranego zadania.
  • Kliknij w zakładkę Budżet.
  • Kliknij w ikonkę.
  • Wybierz kompetencję.
  • Wprowadź Szacunkowy czas pracy.
  • Kliknij ikonkę.

Zrzut ekranu przedstawiający zakładkę 'Budżet' w zadaniu z opcjami tworzenia rozliczenia.

Aby wykonać rozliczenie dla wyceny zadania projektowego:

  • Kliknij w ikonkę.
  • Kliknij na awatar i wybierz uczestnika zadania.
  • Wybierz kompetencję uczestnika.
  • Wprowadź Zgłoszony czas pracy.
  • Kliknij ikonkę.
Po wybraniu uczestnika zadania, którego chcesz rozliczyć system automatycznie podpowie kompetencje, które zostały dla niego wybrane w trakcie edycji projektu. Jeżeli nie miał przypisanych żadnych kompetencji to na liście ukażą się te, które zostały mu przypisane w ustawieniach systemowych. W momencie, gdy **Zgłoszony czas pracy** będzie większy od **Szacunkowego czasu** pasek budżetowy przy wycenie będzie miał kolor czerwony. W trakcie tworzenia rozliczenia masz możliwość wybrania czy koszt pracy uczestnika ma być przeliczony jako nadgodziny lub dzień wolny, wystarczy, że wybierzesz jedną z opcji po kliknięciu na ikonkę **Typ**. Możesz również wybrać opcję **Gratis**. W takim wypadku koszt zewnętrzny rozliczenia będzie wynosił 0.

Widok dla budżetowania

W każdym projekcie znajdziesz dodatkowy widok Budżetowanie. Obejmuje on dedykowaną tabelę z danymi finansowymi dotyczącymi projektu, czyli podsumowanie kosztów oraz szczegółowe wyliczenia dotyczące każdego zadania, co umożliwi Ci monitorowanie i analizę kosztów w ramach projektu.

Zrzut ekranu przedstawiający widok budżetowania projektu.

Jak oceniasz tą zmianę?
0

Moduł Poczta

nowość

Dodano funkcję Autorespondera do automatycznego wysyłania odpowiedzi e-mail.

Od tej pory w ustawieniach dla wybranej skrzynki pocztowej znajdziesz nową funkcję Autoresponder, dzięki której system automatycznie wyśle przygotowaną odpowiedź na Twoje wiadomości. Możesz dostosować wzór wiadomości oraz ustawić okres czasu przez jaki ma być wysyłana. Korzystaj z Autorespondera np. gdy idziesz na urlop, aby poinformować nadawców o Twojej nieobecności.

Zrzut ekranu przedstawiający ustawienia Autorespondera w skrzynce pocztowej.

Aby włączyć Autoresponder:

  • Przejdź ustawień skrzynki pocztowej.
  • Wybierz zakładkę Autoresponder.
  • Wprowadź tytuł dla automatycznego maila.
  • Ustaw zakres dat, dla którego autoreponder będzie aktywny.
  • Kliknij Zapisz.
Pamiętaj, że Autoresponder działa tylko dla zasubskrybowanych folderów. Jeśli otrzymasz wiadomość w folderze bez subskrypcji, Autoresponder nie zadziała. Aby dodać folder do subskrypcji, przejdź do ustawień skrzynki - zakładka **Folder** - i kliknij na przełącznik przy wybranym folderze lub wybierz opcję **Subskrybuj wszystkie foldery**.
Jak oceniasz tą zmianę?
0

Moduł System

nowość

Umożliwiono zarządzanie dostępem użytkowników do typów notatek.

Od teraz możesz skonfigurować dostęp do różnych typów notatek w systemie. Dzięki tej funkcji, masz pełną kontrolę nad tym, którzy użytkownicy mają uprawnienia do przeglądania, tworzenia lub edycji poszczególnych typów notatek.

Zrzut ekranu przedstawiający panel edycji typów notatek z opcjami zarządzania dostępem.

Aby ograniczyć dostęp do wybranego typu notatki:

  • Przejdź na System > Ustawienia > Moduły.
  • Wybierz moduł CRM.
  • Kliknij Zarządzaj w polu Notatki.
  • Kliknij na ikonkę na wybranym typie notatki.
  • Wybierz użytkowników, którzy powinni mieć dostęp do typu notatki.
Jak oceniasz tą zmianę?
0
nowość

Rozszerzono wyszukiwarkę globalną o przeszukiwanie zadań po tytule i opisie.

Od tej pory, oprócz wyszukiwania po ID, będziesz mógł także przeszukać system w celu znalezienia swoich zadań zwykłych oraz projektowych po ich tytule i opisie. W ten sposób szybko znajdziesz niezbędne informacje, co zwiększy efektywność Twojej pracy.

Zrzut ekranu przedstawiający wyszukiwarkę globalną z wynikiem wyszukiwania zadania po tytule.

Jak oceniasz tą zmianę?
0
usprawnienie

Umożliwiono zmianę wielkości (zagęszczenia) widoku list.

Dodaliśmy możliwość zmiany wielkości tabel w systemie, która pozwala na łatwą zmianę rozmiaru tabeli poprzez kliknięcie na odpowiednie przyciski: Powiększ wielkość tabeli lub Pomniejsz wielkość tabeli. Dzięki temu możesz dostosować wielkość tabeli do swoich preferencji i potrzeb.

Zrzut ekranu przedstawiający opcję zmiany wielkości tabeli w menu.

Aby powiększyć wielkość tabeli:

  • Kliknij w ikonkę przy wybranej tabeli.
  • Wybierz opcję Powiększ wielkość tabeli.
Jak oceniasz tą zmianę?
0
usprawnienie

Wprowadzono automatyczne formatowanie linków do obiektów w systemie.

W nowej wersji zauważysz ulepszenie dla linków systemowych wklejanych do edytora tekstu np. opisu zadania. Nowa funkcja automatycznie zamienia wewnętrzne linki, związane z zadaniami, kontaktami i kontrahentami, na ich odpowiednie tytuły lub nazwy. Dodatkowo, funkcja sprawdza dostęp do tych elementów i blokuje go, a niedostępne linki są wyszarzane, co ułatwi użytkownikom rozpoznanie niedostępnych zasobów.

Zrzut ekranu przedstawiający podgląd zadania z przyjaznymi linkami.

Jak oceniasz tą zmianę?
0